רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום בחינם? השאיר/י פרטים בקליק »»

האם התרופה רואקוטן מסוכנת?

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר.
חשוב לדעת – התכנים של אתר Facial Online אינם מהווים תחליף לייעוץ של קוסמטיקאית שתספק את המידע הרלוונטי המותאם במיוחד עבורכם.

לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
האם תרופת רואקוטן מסוכנת
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

רואקוטן היא תרופה המיועדת לטיפול באקנה קשה. היא נחשבת לאפשרות הטיפול האחרונה והיעילה ביותר עבור מטופלים הסובלים מאקנה שלא נענית לטיפולים קונבנציונליים אחרים.

בדומה לתרופות חזקות אחרות המשמשות לטיפול במחלות קשות, גם לרואקוטן עלולות להיות תופעות לוואי משמעותיות ומטרידות. האם התרופה רואקוטן מסוכנת? במאמר זה נסקור את יתרונות ותופעות הלוואי של רואקוטן על מנת להעריך אם הסיכון הכרוך בשימוש בתרופה זו מוצדק לנוכח היעילות הרבה שלה.

בקצרה על תרופת הרואקוטן

רואקוטן, הידועה גם בשם הגנרי איזוטרטינואין, היא נגזרת של ויטמין A וחומרה הפעילה מסווגת ככימיקל רטינואידי. התרופה נועדה במיוחד לטיפול באקנה קשה, ממאירה וממושכת שאינה נענית לטיפולים אחרים.

היא מאושרת לשימוש כטיפול קצר-טווח באקנה נודולרית, ציסטית או באקנה חמורה הגורמת צלקות. מחקרים רבים הוכיחו כי רואקוטן היא התרופה היעילה ביותר בטיפול באקנה חמורה ובאותה העת גם התרופה עם תופעות הלוואי המשמעותיות ביותר.

כיצד רואקוטן משפיעה על חיידק האקנה בימינו?

אחד המנגנונים העיקריים דרכם פועלת רואקוטן הוא צמצום והפחתה דרסטית של ייצור השומן בבלוטות השומן בעור. היא גם משפיעה באופן ישיר על חיידק האקנה propionibacterium acnes שחי בבלוטות השומן ומשתמש בשומן כמקור מזון עיקרי לקיומו.

רואקוטן מצמצמת באופן משמעותי את כמות השומן המיוצר ומשפרת את איכותו, כך שמקור המזון העיקרי של החיידק מצטמצם משמעותית ומונעת את התרבותו והתפשטותו לבלוטות נוספות בעור. התרופה גם מדכאת את הפעילות הדלקתית והמצבים הנלווים של האקנה.

יתרונות וחסרונות של תרופת הרואקוטן

יתרונות

חסרונות

יעילה מאוד בטיפול באקנה קשה ועמידה

תופעות לוואי חמורות אפשריות

תרופה אחרונה במקרים של אקנה שאינה נענית לטיפולים אחרים

יובש קיצוני של העור והריריות

פועלת על צמצום ייצור השומן בבלוטות בעור

שחיקה אפשרית בעצמות

מצמצמת את התרבות חיידק האקנה ע”י הפחתת מקור המזון שלו

טרטוגניות – סיכון למומים עובריים

ממי אפשר לקבל את תרופת הרואקוטן והאם קוסמטיקאית יכולה לעזור בעניין זה?

רואקוטן היא תרופה רפואית שניתנת רק על פי מרשם רופא. הדבר לא רלוונטי לטיפולים קוסמטיים, שכן מטופלים אינם יכולים להשיג את התרופה הזו מקוסמטיקאית.

הערה חשובה שיש לזכור – בגלל שתרופה זו כל כך חזקה בהשפעתה על חיידק האקנה לטוב ולרע אנו ממליצים שקודם כל תפנו לקוסמטיקאית מקצועית שתסייע בטיפול האקנה בדרכים קצת יותר ידידותיות כמו שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, תכשירים, קרמים ועוד.

מה אסור לעשות לאחר שימוש ברואקוטן?

אחד ההנחיות החשובות ביותר לאחר שימוש ברואקוטן היא להימנע מחשיפה לשמש וקרינה אולטרא-סגולה, מכיוון שהתרופה עלולה לגרום לרגישות גבוהה לקרינה זו. חשוב להישמע להוראות השימוש במהלך הטיפול כדי למזער תופעות לוואי אפשריות.

סיכום

רואקוטן היא תרופה יעילה מאוד לטיפול באקנה, אך לה תופעות לוואי משמעותיות וחמורות. האם התרופה רואקוטן מסוכנת? התשובה אינה חד-משמעית – התרופה אכן מסוכנת יחסית, אבל לעתים הסיכון הזה שוקל כנגד התועלת העצומה שהיא מביאה בטיפול באקנה קשה.

על המטופל לשקול את היתרונות והחסרונות אל מול הסיכונים בטרם יחל לקחת תרופה זו. עוד באותו נושא: פילינג עמוק אצל קוסמטיקאית

שאלות ותשובות

רואקוטן היא תרופה חזקה המיועדת רק לטיפול באקנה וקשה מאוד. תופעות הלוואי העלולות להיגרם אינן שוות את הסיכון לטיפול באקנה קלה יותר. לאקנה קלה מומלץ לנסות תחילה טיפולי פנים באמצעות קוסמטיקאית אשר יאפשרו טיפול יעיל ומהיר ללא תופעות לוואי כלל.

רואקוטן היא תרופה טרטוגנית חזקה מאוד, כלומר שהיא עלולה לגרום למומים חמורים בעובר. לא מומלץ לקחת את תרופה זו בזמן הריון.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות