רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום? השאיר/י פרטים בקליק »»

כתמי פיגמנטציה בהריון

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר. לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
כתמי פיגמנטציה בהריון
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

חלק מהנשים ההרות יסבלו מתופעות תקופתיות שונות לרבות כתמי פיגמנטציה בהריון. כתמים אלה ייראו ככתמים כהים לא סדירים על פניהן, בעיקר על הלחיים, האף, השפתיים והמצח.

ככל הנראה תסמין זה נובע מגירוי התאים שמייצרים פיגמנטים כתוצאה מהורמוני המין הנשיים, כך שהם ייצרו יותר מלנין (פיגמנט כהה) כאשר העור נחשף לשמש. ככלל, פיגמנטציה ובעיקר פיגמנטציה מסביב לפה תנבע מהפרשת הורמונים נשיים, גם בעת נטילת אמצעי מניעה הורמונליים.

כתמי פיגמנטציה בהריון

כתמי פיגמנטציה בהריון – גורמי הסיכון, חשיפה לשמש ושימוש בטיפולים שאינם מומלצים בזמן הריון

נשים בעלות סוג עור בגוון של חום בהיר שחשופות באופן אינטנסיבי לשמש נוטות יותר לפתח כתמים אלו. הכתמים בדרך כלל דוהים עם הזמן, ועשויים להיעלם לאחר מספר חודשים מיום הלידה. עם זאת, הם עלולים להישאר על עור הפנים למשך תקופה ארוכה מאד, בעיקר אם הם אינם מטופלים. לכן, טיפול בפיגמנטציה הוא כה חשוב ומשמעותי, גם אם נראה שמקורם של כתמי פיגמנטציה בהריון נובע רק מההיריון עצמו ויחלוף לאחריו.

הגנה קפדנית על העור באמצעות מסנני קרינה רחבי טווח בכל יום במהלך ההיריון ובזמן נטילת גלולות עשויה להפחית את הסיכוי להתפתחות פיגמנטציה. יש צורך להמשיך להשתמש בקרם הגנה לאחר ההיריון שכן חשיפה לשמש עלולה לגרום להופעת הכתמים מחדש. מעבר לכך סביר להניח שתידרשי גם למגוון טיפולי פנים שיכולים לסייע בכך.

יש לקחת בחשבון שישנם טיפולים שאינם מומלצים בהריון, גם אם את סובלת מאותם כתמי פיגמנטציה בהריון. כדאי להימנע מכל אותם טיפולים, קרמים או סרומים שמגרים את העור ועלולים להחמיר את המצב. יש להשתמש רק בחומרים עדינים, אשר מיוצרים עבור עור רגיש, ללא ריח ושאינם יכולים ליצור אפשרות לגירוי מסוים.

כך גם הסרת פיגמנטציה בפנים בלייזר לא מומלצת לנשים בהריון וכן לא טיפולים אחרים מבוססי אנרגיה כגון HIFU או מיצוק העור בתדרי רדיו. הימנעות או המלצה להימנע מכך נובעת מהעובדה שטיפולים אלה לא נחקרו מספיק בקרב נשים בהריון ולא ידועה ההשפעה על העובר.

טיפולים אפשריים כנגד פיגמנטציה

ניתן להשתמש בקרם לחות מבהיר של ויטמין C אשר בין השאר יכול גם לספק הגנה של מינרלים נוספים כמו אבץ.

מבחינה קלינית, קרמים אלה עשויים להפחית את מראה הכתמים ולהפוך אותם לפחות בולטים גם ללא ריפוי מלא. לקבלת מידע על טיפולים אפשריים נוספים ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת וגם לעיין במדריכים הבאים במגזין.

מרקחות ביתיות לטיפול בתסמיני כתמי פיגמנטציה בהריון

אפשר לנסות מספר שיטות ביתיות יותר, לפחות עד שתוכלי להגיע לטיפול פנים מאסיבי ועמוק יותר לאחר הלידה:

  • מיץ לימון- מערבבים יחד תמיסה של חצי מיץ לימון טרי וחצי מיץ ממלפפון או מים. החומצה במיץ עשויה לסייע בהסרת הפיגמנטציה בשכבה העליונה של העור.

  • חומץ תפוחים – הרעיון דומה למרקחת מיץ הלימון. מערבבים תמיסה שמחציתה חומץ תפוחים ומחציתה מים לשימוש מקומי באזורים הכהים בפנים.

  • שיבולת שועל ודבש – מקציפים מסכה שעשויה משיבולת שועל מבושלת (תנו לה להתקרר כדי שהיא לא תהיה חמה) ודבש גולמי. השאירי על העור למשך 10 דקות לפני שטיפה. המסכה עוזרת לקלף את העור ואילו הדבש עשוי להבהיר אותו מעט.

לסיכום

בכל מקרה, התייעצי לגבי כתמי פיגמנטציה בהריון וכן בשאלה הכללית של מה זה פיגמנטציה עם מומחיות וקוסמטיקאיות בכירות דרך מגזין FACIAL ONLINE. רק לאחר ייעוץ, תוכלי להרגיש מספיק בטוחה בטיפול המתאים עבורך ביותר, בעיקר בתקופה מרגשת ורבת תהפוכות כמו הריון.

שאלות ותשובות

הגורמים העיקריים הם חשיפה לשמש, סוג עור בהיר יותר משאר סוגי העור, ושינויים הורמונליים המתרחשים בגוף במהלך ההריון.

מומלץ להשתמש בקרם הגנה עם מסנן רחב טווח (SPF גבוה) בכל יום, ולהימנע מחשיפה לשמש ככל האפשר. בנוסף חשוב לזכור ולהבין שאין באפשרות הקוסמטיקאית לשלוט על תופעות הורמונליות שמתרחשות במהלך ההריון.

לא, טיפולי לייזר אינם מומלצים בהריון מאחר ולא ידועה ההשפעה שלהם על העובר.

ניתן להשתמש בקרמים המכילים ויטמין C ומינרלים כמו אבץ, שיכולים להפחית את מראה הכתמים.

כן, למשל תמיסת מיץ לימון או חומץ תפוחים, ומסכה משיבולת שועל ודבש. אך מומלץ להתייעץ עם קוסמטיקאית לפני השימוש.

מחירון טיפולי פנים של מגזין פיישל

יש לקחת את המחירים בערבון מוגבל מכיוון שרק לאחר האבחון הקוסמטיקאית תוכל לדעת מה הטיפול המתאים ביותר לאותו מקרה. המחירים אינם כוללים את התכשירים הנלווים להמשך טיפול בבית.

  • המחירים נקבעו ע”י סקר קצר שביצענו בין כמה וכמה קוסמטיקאיות בתחום.
  • עדכני לשנת 2023 – 2024

לייעוץ ללא עלות השאירו את הפרטים

כמה זמן נמשך הטיפול?

מחירי הטיפול בממוצע

סוגי הטיפולים הנפוצים

בין 45 דקות לשעה (1:00)

400 – 650 ש”ח

טיפולי פנים לנשים

בין 30 דקות לשעה (1:00)

400 – 450 ש”ח

טיפולי פנים לגברים

בין 45 דקות לשעה וחצי (1:30)

400 – 520 ש”ח

טיפולי פנים למתבגרים (עד גיל 17)

בין שעה (1:00) לשעה וחצי (1:30)

500 –  750 ש”ח

טיפול בפיגמנטציה

בין שעה 1:00 לשעה וחצי (1:30)

500 – 700 ש”ח

טיפול בצלקות אקנה (טיפולי מכשור)

בין שעה (1:00) לשעה וחצי (1:30)

500 – 700 ש”ח

טיפול באקנה

בסביבות ה – 50 דקות

400 ש”ח

טיפול פנים קלאסי (ללא מכשור)

בסביבות ה – 50 דקות

400 – 500 ש”ח

טיפולי פילינג

בין 45 דקות לשעה וחצי (1:15)

400 – 600 ש”ח

טיפול אנטי אייג’ינג

רכישת המוצרים מהקליניקה אינה חובה יחד עם זאת בשביל לקבל את התוצאה המקסימלית תצטרכו לתחזק את עור הפנים גם כשאתם לא בטיפול אצל הקוסמטיקאית.

יכול לנוע מ – 100 ש”ח ועד ל – 350 ש”ח

מחירי הקרמים להמשך טיפול בבית

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות