רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום? השאיר/י פרטים בקליק »»

אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר. לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

התפרצויות אקנה משאירות לפעמים אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה. כתמים או אדמומיות זו ידועים בשם אריתמה פוסט-דלקתית (PIE). בדרך כלל ניתן לראות תופעה זו בקרב אנשים עם גוון עור בהיר והיא עלולה להימשך כמספר חודשים. טיפולי פנים שונים יוכלו לסייע במידה רבה בהעלמת הכתמים מוקדם מהצפוי.

לייעוץ עם קוסמטיקאית ללא עלות וללא התחייבות
אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה
אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה

למה נגרמת אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה ועקרונות הטיפול

אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה מתבטאת בכתמים אדומים שטחיים שנגרמים בעקבות דלקת או נזק לכלי הדם הקטנים הנמצאים מתחת לעור. אקנה היא גורם שכיח להתפתחות מצב זה, אולם כל מצב בו נגרמת לעור דלקת, כגון דרמטיטיס וכוויות שמש, עלול לגרום לכך.

בדרך כלל אדמומיות זו תעבור עם הזמן, אולם סביר להניח שהיא תפריע למטופלים השונים מבחינה אסתטית. אדמומיות זו מפריעה מבחינה רגשית וחברתית אף יותר כאשר מדובר על אקנה בגיל 30 או אקנה בגיל התבגרות, כאשר המראה החיצוני עלול להטריד ולהוות בעיה מטרידה.

בכל מקרה עקרונות הטיפול באדמומיות זו הם לנסות להיות כמה שיותר עדינים. אין להשתמש בשיטות אגרסיביות מאד כדי לטפל באקנה, אלא לנסות לשמור על פשטות ועדינות במהלך הטיפול.

אם תמרחו מוצרים שומניים מדי, העור עלול להגיב בצורה הפוכה: כך שהוא יתחיל לייצר יותר מדי שומן, מה שיחמיר את האקנה. המטרה היא לשמור על העור נקי ולהתחיל לטפל במוצרים ממוקדים כדי להפחית את האדמומיות בזמן שהכתמים מתרפאים. ישנן עוד מספר שיטות שכדאי לנסות אותן , במידה ותסמין זה לא עובר.

איך לטפל בצלקות אקנה בכלל ואדמומיות בפנים בפרט?

אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה עשויה לעבור ולהתפוגג מעצמה לאחר מספר חודשים. אם מעוניינים לרפא זאת לפני, ישנן כמה אופציות וטכניקות טיפול:

  • הידרוקורטיזון מקומי – הידרוקורטיזון הוא סטרואיד המפחית דלקת. לעתים משתמשים בו בשילוב עם תרופות אחרות לטיפול באקנה, אך בכל מקרה יש לטפל בו במשורה ובזהירות מכיוון שישנו חשש לתופעות לוואי. אנו ממליצים להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת אשר תתאים את הטיפול הטוב ביותר.
  • ויטמין C – תפקידו של ויטמין C כטיפול לאחר פצעי אקנה לא נחקר לעומק, אך כן ידוע שהוא יעיל בהפחתת אריתמה הנגרמת על ידי קרניים אולטרה סגולות (UVB). מכיוון שוויטמין זה יכול לסייע בהבהרת העור, הוא עשוי גם לסייע לאנשים הסובלים מהיפרפיגמנטציה פוסט-דלקתית.
  • ניאצינמיד – ניאצינמיד הינו סוג של ויטמין B3 אשר מפחית דלקות ועוזר לעור לשמור על לחות. לניאצינמיד עשויה להיות תועלת מסוימת באדמומיות לאחר אקנה, כאשר הוא נמרח או ניתן באופן מקומי.
  • טיפול בלייזר – טיפולי הלייזר השונים עשויים לסייע בטיפול בכלי הדם הפגועים, כך הם ייטיבו עם הדלקת. עם זאת יש לזכור שבדרך כלל נדרשים מספר טיפולים כדי להגיע לתוצאות טובות ומספקות.
  • Microneedling – שיטה זו עושה שימוש בסידרה של מחטים זעירות כדי ליצור פציעה שטחית ומבוקרת בעור. פציעה זו גורמת לעור לייצר רקמה חדשה עשירה בקולגן, ולמעשה משפרת את האדמומיות והכתמים מעל פני השטח. מיקרונידלינג מסייעת גם כטיפול בצלקות הקשורות לאקנה, ונחשבת כטיפול יעיל במצבים אלה. סביר להניח שתזדקקו למספר טיפולים שכאלה כדי להגיע לתוצאות משביעות רצון.

סיכום:

כדי לוודא את מידת התאמת הטיפול לתסמינים שאתם חווים, כדי לדעת יותר לגבי טיפולים נוספים שיכולים לסייע למצבים של אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה או שאלות נוספות על מה זה טיפול באקנה באופן כללי, תוכלו להתייעץ עם המטפלים והקוסמטיקאיות המנוסות ביותר באמצעות מגזין FACIAL ONLINE שהינו המגזין המקצועי ביותר בתחום טיפולי הפנים החדשניים ביותר היום.

אולי יעניין אתכם גם: אקנה בסנטר | אקנה בכתפיים

שאלות ותשובות

אדמומיות בפנים לאחר פצע אקנה נגרמת מדלקת או נזק לכלי הדם הקטנים מתחת לעור. אקנה היא גורם שכיח להתפתחות המצב הזה, אך כל מצב שגורם דלקת בעור כמו דרמטיטיס או כוויות שמש יכול גם כן לגרום לזה.

עיקרון מרכזי בטיפול הוא לנסות להיות עדינים ככל האפשר. אין להשתמש בשיטות טיפול אגרסיביות מדי באקנה אלא לשמור על פשטות ועדינות. יש להימנע ממוצרים שמנוניים מדי שעלולים לגרום לעור לייצר עוד שומן ולהחמיר את האקנה.

האפשרויות הטיפוליות כוללות הידרוקורטיזון מקומי להפחתת דלקת, ויטמין C להבהרת העור, ניאצינמיד להפחתת דלקת ושמירה על לחות העור, טיפולי לייזר לטיפול בכלי דם פגועים, ומיקרונידלינג ליצירת רקמה חדשה עשירה בקולגן המשפרת את המצב.

מחירון טיפולי פנים של מגזין פיישל

יש לקחת את המחירים בערבון מוגבל מכיוון שרק לאחר האבחון הקוסמטיקאית תוכל לדעת מה הטיפול המתאים ביותר לאותו מקרה. המחירים אינם כוללים את התכשירים הנלווים להמשך טיפול בבית.

  • המחירים נקבעו ע”י סקר קצר שביצענו בין כמה וכמה קוסמטיקאיות בתחום.
  • עדכני לשנת 2023 – 2024

לייעוץ ללא עלות השאירו את הפרטים

כמה זמן נמשך הטיפול?

מחירי הטיפול בממוצע

סוגי הטיפולים הנפוצים

בין 45 דקות לשעה (1:00)

400 – 650 ש”ח

טיפולי פנים לנשים

בין 30 דקות לשעה (1:00)

400 – 450 ש”ח

טיפולי פנים לגברים

בין 45 דקות לשעה וחצי (1:30)

400 – 520 ש”ח

טיפולי פנים למתבגרים (עד גיל 17)

בין שעה (1:00) לשעה וחצי (1:30)

500 –  750 ש”ח

טיפול בפיגמנטציה

בין שעה 1:00 לשעה וחצי (1:30)

500 – 700 ש”ח

טיפול בצלקות אקנה (טיפולי מכשור)

בין שעה (1:00) לשעה וחצי (1:30)

500 – 700 ש”ח

טיפול באקנה

בסביבות ה – 50 דקות

400 ש”ח

טיפול פנים קלאסי (ללא מכשור)

בסביבות ה – 50 דקות

400 – 500 ש”ח

טיפולי פילינג

בין 45 דקות לשעה וחצי (1:15)

400 – 600 ש”ח

טיפול אנטי אייג’ינג

רכישת המוצרים מהקליניקה אינה חובה יחד עם זאת בשביל לקבל את התוצאה המקסימלית תצטרכו לתחזק את עור הפנים גם כשאתם לא בטיפול אצל הקוסמטיקאית.

יכול לנוע מ – 100 ש”ח ועד ל – 350 ש”ח

מחירי הקרמים להמשך טיפול בבית

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות