רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום? השאיר/י פרטים בקליק »»

טיפול פנים בעור שומני

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר. לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
טיפול פנים בעור שומני
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

איכות, בריאות וצחות עור הפנים שלנו משתנות לאורך כל חיינו, וכך אף כמות החלב / השומן שהוא מפריש. על אף, שלכאורה, טיפול פנים בעור שומני נחשב לנחלתם הכמעט-בלעדית של בני הנוער המתבגרים (בדיוק באותו הגיל שבו ההורמונים עובדים שעות נוספות ואף אורח החיים, שאינו בריא, משפיע לא מעט על הגוף והעור), ישנם לא מעט נשים וגברים בוגרים יותר המתמודדים עם עור שומני, על כל הכרוך בכך, גם בשלבים מאוחרים יותר.

טיפול בעור פנים שמנוני

טיפול פנים בעור שומני – מדוע, בעצם, אנחנו נזקקים לו?

העור השומני הוא, למעשה, סוג העור הנפוץ ביותר בקרב בני הנוער והבוגרים הצעירים. סוג עור זה מאופיין בהפרשת-יתר של סבום (החלב – אותו חומר שומני המיוצר על ידי בלוטות החלב שבעור).

על אף שהסבום עוזר בהגנה על העור מפני גורמים העלולים להזיק לו, במקביל, הוא עלול אף להוביל להיווצרות של שומן עודף, להופעתן של נקבוביות מורחבות, לנקבוביות עור שנחסמות (בשל ריבוי החלב), כמו גם להתפרצויות מקומיות או נרחבות של פצעי האקנה. טיפולי פנים המיועדים לעור השומני אינם מתמקדים או מסתיימים, אך ורק, בזמן טיפול פנים אצל קוסמטיקאית, אלא, גם מחייבים אתכם להתנהלות עצמאית אחראית, מעבר לפגישות הטיפול.

מהם הגורמים לעור שומני ולצורך בהתאמת טיפול פנים בעור שומני?

ישנם מספר גורמים ידועים שעלולים לגרום להפיכת העור לשומני, ביניהם:

  • גנטיקה – נטייה מולדת / משפחתית לעור שמנוני היא אחת מהתופעות שלא מעט גברים ונשים נאבקים עימה לאורך כל חייהם. אולם, על אף, שלכאורה, אין המדובר בנתון שתוכלו לשנות אותו, ישנם לא מעט סוגי טיפולי פנים שיסייעו לכם לעבור גם את התקופות המוגדרות כ”בעייתיות” יותר במינימום נזק לעורכם.
  • הורמונים – על אף שאת חוסר ההורמונאלי הגדול ביותר כולנו מייחסים לגיל ההתבגרות, ישנן תקופות נוספות שגורמות לאיזון ההורמונאלי להשתבש, למשל, תקופות הווסת אצל נשים, היריון ואפילו גיל המעבר משפיעים על רמות ההורמונים, שמשפיעות על כמויות החלב שאותן מפריש העור.
  • מתח – סטרס, לחץ, חרדה ועוד מצבים נפשיים נקודתיים או מתמשכים משפיעים על מצב העור. תקופת המבחנים, למשל, בבתי הספר התיכוניים או באוניברסיטאות, מריצות לא מעט נשים וגברים צעירים לחיפוש פתרונות לעור שלהם, שלפתע פתאום, יצא מאיזון והפך לשומני.
  • תנאי מזג אוויר חמים ולחים – ההזעה גורמת לעור שלנו לנסות ולהתגונן, וכתוצאה מכך הוא מגביר את ייצור הסבום שאמור להגן עליו. אנחנו משערים כי אין צורך לספר לכם עד כמה השילוב בין זיעה לחלב מאתגר, מאחר וכל מי שבילה בישראל, ולו קיץ אחד, יודע במה מדובר.
  • שימוש באיפור מאיכות ירודה ובתכשירים קומדוגניים – איפור מאיכות ירודה ותכשירים סותמי נקבוביות (מעודדי התפתחות קומודונים ואקנה) נחשבים, כיום, כמעט לאויב מספר אחת של העור. על אחת כמה וכמה שהם נחשבים לאויבי העור הנוטה לשומניות החשוף גם ללחות שבאקלים הישראלי.

סובלים מהבעיה? כנראה שכדאי לכם להתחיל לחשוב על טיפול פנים בעור שומני!

אם אתם סובלים מעור הנוטה לשמנוניות ומהופעתם של פצעי אקנה, לפני הכל, מומלץ להתייעץ עם קוסמטיקאית שתמליץ על ניקוי פנים לעור עדין ומעט בעייתי. במקביל, ישנם מספר דברים שאותם תוכלו לעשות בעצמכם כדי לשפר את מראה העור ולשמור עליו כשהוא במצב טוב יותר:

הימנעו מעישון – כל זיהום המצטבר על העור מגרה אותו לתגובת-הגנה. אנחנו, ממילא, חשופים לזיהום האוויר בערים, אין צורך לאתגר את העור שלנו עוד יותר.

טיפול פנים בעור שומני דרך קרמים ותכשירים

הקפידו על הטיפול בעור על פי הנחיות קוסמטיקאית – בניגוד לבעלי סוגי עור אחרים, לבעלי עור הנוטה לשמנוני אין את הפריווילגיה לעגל פינות או לטעות בבחירת תכשירי טיפוח העור, הניקוי או האיפור. כל “טעות” כזו עלולה לגרור להתפרצות נרחבת של אקנה, לכן, חשוב להתייעץ ולהיות מטופלים על ידי קוסמטיקאית מוסמכת, ולהקפיד על ביצוע הנחיותיה.

הקפידו לשתות הרבה נוזלים / מים – ככל שאתם שותים יותר, חילוף החומרים שלכם טוב יותר והזיעה שלכם פחות “מאיימת” על העור ופחות מעוררת אותו להתגונן.

הקפידו על ניקיון החפצים שאיתם אתם באים במגע יומיום – הטלפון הסלולארי, המגבת, ציפית הכרית שלכם ועוד באים במגע ישיר עם עורכם. אם הם לא יהיו נקיים מחיידקים, העור שלכם יחוש צורך להתגונן (וכעת, אתם כבר יודעים מה פירוש הדבר מבחינת רמת השומניות שלו).

לסיכום

בדיוק כמו טיפול פנים לכהות עור, אף טיפול פנים בעור שומני, לרוב, מצריך טיפול בידי אשת מקצוע, ומתבסס על מידע וניסיון, שלרוב, אינו מצוי או נגיש לקהל הרחב. כך שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם עור נוטה לשומניות, הוא למצוא קוסמטיקאית מנוסה שתלווה אתכם, גם בתקופות ה”בעייתיות” יותר לעור!

שאלות ותשובות

כן, קיים תהליך הנקרא כיווץ נקבוביות בעור הפנים. הנקבוביות הן למעשה פתחים זעירים בשכבה העליונה של העור שדרכם מתנקז השומן והלחות הטבעית של העור. עם הזמן, בעיקר עקב חשיפה לשמש, נקבוביות העור נוטות להצטמצם ולהיסגר מעט.

תהליך זה קורה באופן טבעי כחלק מההזדקנות אך יכול לקרות מוקדם יותר אצל אנשים עם עור שומני. כיווץ הנקבוביות גורם להצטברות עודפי שומן וחסימות, מה שמוביל למראה עור מבריק. לכן חשוב לטפל בעור שומני על ידי ניקוי עמוק של הנקבוביות ושימוש במוצרים רלוונטים שינתנו אצל הקוסמטיקאית לאחר טיפול הפנים.

ישנם מספר מאכלים שיכולים לסייע בטיפול בעור שומני:

  • דגנים מלאים כמו אורז חום, קינואה וכוסמת – עשירים בסיבים ועוזרים לסלק רעלים מהעור.
  • ירקות ירוקים כהים כמו תרד, חסה וכרובית – מכילים ויטמינים ומינרלים התורמים לעור בריא.
  • פירות הדר כמו תפוזים, לימונים ומנדרינות – עשירים בוויטמין C שחיוני לייצור קולגן בעור.
  • שמנים בריאים כמו זית, אגוזים ואבוקדו – מספקים חומצות שומן חיוניות לעור.

מחירון טיפולי פנים של מגזין פיישל

יש לקחת את המחירים בערבון מוגבל מכיוון שרק לאחר האבחון הקוסמטיקאית תוכל לדעת מה הטיפול המתאים ביותר לאותו מקרה. המחירים אינם כוללים את התכשירים הנלווים להמשך טיפול בבית.

  • המחירים נקבעו ע”י סקר קצר שביצענו בין כמה וכמה קוסמטיקאיות בתחום.
  • עדכני לשנת 2023 – 2024

לייעוץ ללא עלות השאירו את הפרטים

כמה זמן נמשך הטיפול?

מחירי הטיפול בממוצע

סוגי הטיפולים הנפוצים

בין 45 דקות לשעה (1:00)

400 – 650 ש”ח

טיפולי פנים לנשים

בין 30 דקות לשעה (1:00)

400 – 450 ש”ח

טיפולי פנים לגברים

בין 45 דקות לשעה וחצי (1:30)

400 – 520 ש”ח

טיפולי פנים למתבגרים (עד גיל 17)

בין שעה (1:00) לשעה וחצי (1:30)

500 –  750 ש”ח

טיפול בפיגמנטציה

בין שעה 1:00 לשעה וחצי (1:30)

500 – 700 ש”ח

טיפול בצלקות אקנה (טיפולי מכשור)

בין שעה (1:00) לשעה וחצי (1:30)

500 – 700 ש”ח

טיפול באקנה

בסביבות ה – 50 דקות

400 ש”ח

טיפול פנים קלאסי (ללא מכשור)

בסביבות ה – 50 דקות

400 – 500 ש”ח

טיפולי פילינג

בין 45 דקות לשעה וחצי (1:15)

400 – 600 ש”ח

טיפול אנטי אייג’ינג

רכישת המוצרים מהקליניקה אינה חובה יחד עם זאת בשביל לקבל את התוצאה המקסימלית תצטרכו לתחזק את עור הפנים גם כשאתם לא בטיפול אצל הקוסמטיקאית.

יכול לנוע מ – 100 ש”ח ועד ל – 350 ש”ח

מחירי הקרמים להמשך טיפול בבית

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות