רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום בחינם? השאיר/י פרטים בקליק »»

פצעים בסנטר שלא עוברים

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר.
חשוב לדעת – התכנים של אתר Facial Online אינם מהווים תחליף לייעוץ של קוסמטיקאית שתספק את המידע הרלוונטי המותאם במיוחד עבורכם.

לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
פצעים בפנים שלא עוברים
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

מהם הגורמים לפצעים בסנטר?

פצעים בסנטר שלא עוברים הם בעיה נפוצה אצל רבים. ישנם מספר גורמים אפשריים להופעת פצעים בסנטר שלא עוברים. הגורם הנפוץ ביותר הוא זיהום בעור שנובע מחיידק האקנה.

אקנה גורמת לדלקת בבלוטות החלב מסביב השיער, מה שמוביל להיווצרות פצעים. גורמים נוספים כוללים תזונה לקויה, חוסר בויטמינים כמו ויטמין A ו-צינק(אבץ), עור יבש ומגורה אשר לא מטופל כראוי, מחסור רציני בשינה ועוד.

האם יש קשר לחיידק אקנה?

פצעים בסנטר שלא עוברים מקושרים במיוחד לחיידק האקנה. אקנה היא סוג של חיידק עמיד לאנטיביוטיקה שחי על פני העור. החיידק גורם לדלקת בבלוטות החלב סביב השיער.

זה מוביל להיווצרות נגעים אדומים, דלקתיים ומגורים. מכיוון שאקנה עמידה לטיפול, הפצעים בסנטר לא תמיד עוברים בזמן הקרוב ולכן יכול מאוד להיות שתידרשו להתייצב לטיפול מקצועי ואיכותי אצל קוסמטיקאית מקצועית.

מדוע פצעים בסנטר לא עוברים?

ישנן מספר סיבות לכך שפצעים בסנטר שנגרמים מחיידק האקנה לא עוברים בקלות. ראשית, האזור של הסנטר נוטה להיות לח וחם, תנאים אידיאליים לצמיחת חיידקים. שנית, נגעי אקנה נוטים להיפתח שוב ושוב עקב גירוד. שלישית, החיידק עמיד מאוד לאנטיביוטיקה. ולבסוף, המערכת החיסונית מתקשה להילחם בזיהום העמיד הזה. כתוצאה מכך, פצעים בסנטר שנגרמים מאקנה יכולים להימשך שבועות וחודשים.

מהם הסימנים לפצעי אקנה בסנטר?

פצעי אקנה בסנטר מאופיינים בכמה סימנים עיקריים: נגעים אדומים, מגורים ודלקתיים שלא חולפים תוך כמה ימים, תחושת גירוד, כאב או צריבה באזור, תפרחת דמוית פצעים מלאים בהפרשה. אם אתם מזהים סימנים אלו, כדאי לפנות לטיפול מקצועי.

מהם הטיפולים הקוסמטיים האפשריים?

ישנן מספר דרכי טיפול קוסמטיות שיכולות לסייע בהחלמה מפצעים בסנטר שלא עוברים: קרמים מרגיעים ומכווצים על בסיס פניצילין, שימוש בחומצה סליצילית, תכשירים המכילים תמציות צמחי מרפא, טיפולי לייזר ועוד. שאלו את הקוסמטיקאית מה הטיפול המתאים למקרה שלכם.

איך למנוע הישנות של פצעים בסנטר

כדי להפחית סיכויי הישנות של פצעי אקנה בסנטר חשוב לנקוט בכמה אמצעי מניעה: לשמור על היגיינה קפדנית באזור הפנים, להימנע מגירוד, לעשות שימוש בקרם לחות יומיומית, לנסות להפחית לחץ על עור הפנים (לדוגמא: שימוש באיפור כבד), ליטול תוספי מזון לחיזוק המערכת החיסונית ולפנות מיד לטיפול במידה ומופיעים סימנים חוזרים.

יתרונות וחסרונות בשימוש קוסמטיקאית עבור פצעים בסנטר

יתרונותחסרונות
ידע וניסיון ספציפי בטיפול בבעיות עור ופצעיםעלות גבוהה יחסית של טיפולים
מגוון רחב של טיפולים מקצועיים זמיניםצורך בהגעה פיזית למכון הקוסמטיקה
שימוש במוצרים איכותיים ובטוחיםלעיתים דרושות מספר פגישות לקבלת תוצאות
טיפול אישי וממוקדאפשרות של תגובות אלרגיות למוצרים
מעקב אחר הטיפול וההחלמהלא מומלץ לנשים בהיריון/הנקה
עצות מקצועיות למניעת הישנותחוסר נוחות זמני במהלך הטיפול

סיכום:

פצעים בסנטר שלא עוברים הם תופעה שכיחה, אך מטרידה ומביכה עבור רבים. כאמור, הגורם העיקרי לפצעים אלה הוא זיהום חיידקי שמקורו בחיידק האקנה. חיידק עמיד זה יוצר דלקת בבלוטות החלב ופצעים דלקתיים ומגרדים באזור הסנטר.

עם זאת, ישנן דרכי טיפול אפקטיביות שיכולות לסייע בהקלה וריפוי הפצעים. טיפול קוסמטי מקצועי אצל קוסמטיקאית כולל שימוש בקרמים, חומצה סליצילית, תכשירים טבעיים וטיפולי לייזר לאקנה. בנוסף, חשוב לחזק את מערכת החיסון ולנקוט באמצעי מניעה. שילוב נכון של טיפול חיצוני וטיפול פנימי יכול להוביל להחלמה מלאה ולמנוע הישנות של הפצעים המציקים.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות