רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום בחינם? השאיר/י פרטים בקליק »»

פצעים לאחר גילוח

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר.
חשוב לדעת – התכנים של אתר Facial Online אינם מהווים תחליף לייעוץ של קוסמטיקאית שתספק את המידע הרלוונטי המותאם במיוחד עבורכם.

לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
פצעים לאחר גילוח שיער
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

מה זה פוליקוליטיס?

פוליקוליטיס, המוכר גם כ”פצעים לאחר גילוח”, הוא מצב נפוץ המתרחש כתוצאה מגירוי או זיהום של שורשי השיער לאחר גילוח. זהו תהליך דלקתי שמתרחש כאשר שאריות שיער חודרות חזרה מתחת לעור ומגרות את הנקבוביות. פוליקוליטיס יכול לגרום לגירוי, פצעונים, נפיחות ואף דלקת זיהומית. במאמר זה נציג את כל המידע שצריך לדעת לגבי היווצרות פצעים לאחר גילוח, כיצד מטפלים, גורמים עיקריים ועוד.

פצעים לאחר גילוח – כיצד מטפלים?

במקרים קלים של פצעים לאחר גילוח, ניתן לטפל בהם באמצעים פשוטים כמו תכשירי ניקוי עדינים, תרחיצי גוף אנטי-בקטריאליים וקרמים להרגעה. עבור מקרים חמורים יותר, עשויים להידרש תרופות אנטי-ביוטיות או תכשירים קורטיקוסטרואידים על-מנת לרסן את הדלקת ולמנוע זיהום.

גורמים עיקריים לפצעים אחרי גילוח

ישנם מספר גורמים המובילים לפצעים לאחר גילוח, ביניהם שיטות גילוח לא נכונות, סכינים קהות או משומשות, עור יבש ושבור, ועור רגיש במיוחד. גורמים נוספים כוללים הפרשת זיעה מוגברת, לחץ מבגדים צמודים, וחשיפה לזיהומים חיצוניים.

איך להימנע מפצעים ולשמור על עור בריא אחרי גילוח?

על מנת להימנע מפצעים לאחר גילוח ולשמור על עור בריא, חשוב להקפיד על כמה עקרונות:

  • להשתמש בסכינים חדשות ונקיות
  • לרכך את העור לפני הגילוח
  • לגלח בכיוון צמיחת השיער
  • להימנע מלחץ מבגדים צמודים מדי
  • להשתמש בתחליבים מרגיעים ומזינים לאחר הגילוח.

ניתן גם כמובן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת אשר תספק לכם חומרים עדינים שיעזרו לכם להרגיע את עורכם לאחר טיפול פנים או טיפול הסרות שיער בפנים או בגוף.

מהו דלקת גילוח?

דלקת גילוח, המכונה גם פוליקוליטיס ברבה, היא מצב דלקתי הדומה לפצעים לאחר גילוח אך נגרם על-ידי גירוי מכני ולא מזיהום. היא נפוצה בקרב גברים עם שיער גוף צפוף וקשיח, והתסמינים כוללים גושים אדומים, נפוחים ומגורים לאורך קו הגילוח. נפוץ בעיקר באזור הזקן.

סיכום

פצעים לאחר גילוח הם מצב נפוץ אך בר-טיפול המתרחש כתוצאה מגירוי או זיהום של שורשי השיער לאחר גילוח. על מנת למנוע ולטפל בפצעים אלו, חשוב להקפיד על גילוח נכון, להשתמש בציוד נקי, לרכך את העור ולהגן עליו מגירויים נוספים. בנוסף, יש לזהות ולטפל במקרים של דלקת גילוח, המצב הדומה אך שונה מבחינה אטיולוגית.

שאלות ותשובות בנושא פצעים לאחר גילוח

הגורם העיקרי הוא חדירה חוזרת של שאריות שיער מתחת לעור, הגורמת לגירוי ולדלקת של נקבוביות השיער. גורמים נוספים כוללים סכינים משומשות או קהות, עור יבש ושבור, ועור רגיש במיוחד. הדבר עלול להוביל להיווצרות גושים דלקתיים, פצעונים, נפיחות וגם לזיהום בקטריאלי במקרים חמורים.

ניתן להימנע מפצעים לאחר גילוח על-ידי נקיטת כמה צעדים מונעים חשובים: שימוש תמידי בסכינים חדשות ונקיות או סכינים חד-פעמיות, ריכוך העור לפני הגילוח במים חמימים או שימוש בקרם ייעודי, גילוח בכיוון צמיחת השיער ולא נגדה, הימנעות מלבוש צמוד מדי לאחר הגילוח שעלול ללחוץ על האזור. כמו כן, רצוי להשתמש בתחליבים מרגיעים ומזינים כמו קרמים המכילים ויטמין E או שמנים צמחיים.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות