רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום בחינם? השאיר/י פרטים בקליק »»

הבהרת כתמי פיגמנטציה

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר.
חשוב לדעת – התכנים של אתר Facial Online אינם מהווים תחליף לייעוץ של קוסמטיקאית שתספק את המידע הרלוונטי המותאם במיוחד עבורכם.

לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
הבהרת כתמי פיגמנטציה
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

הבהרת כתמי פיגמנטציה נחשבה בעבר לכמעט בלתי אפשרית, אבל היום טיפולים ותכשירים חדשים מוכיחים שהכל אפשרי. איך התהליך מתרחש ומהן דרכי הטיפול האפשריות?

מהי פיגמנטציה?

פיגמנטציה היא שם כולל לכהויות לא אחידות על פני העור. הכהויות מופיעות ככתמים כהים בולטים בעיקר באזורי הפנים, לרוב מעל השפה, במורדות האף, וסביב העיניים. פיגמנטציה יכולה גם להיווצר באזורי פנים אחרים כמו במצח ובלחיים וכן בשאר אזורי הגוף. טיפול בפיגמנטציה חוסך השקעה מרובה באיפור במאמץ להסתיר את הכתמים, ומראה עור בוגר ולא אחיד.

למה בעצם נוצרת פיגמנטציה? כדי להבין זאת, ראשית נסביר על הפיגמנטים בעורנו וכיצד העור מתכהה. תהליך ‘שיזוף’ רגיל, שבו העור מתכהה כולו באופן אחיד, נוצר בעקבות חשיפה מוגברת לשמש. בין שכבות העור העליונה והאמצעית (האפידרמיס והדרמיס), שוכנים תאי המלנוציטים. תאים אלו מייצרים מלנין. זהו חומר כימי רגיש לאור, שמשמש במוח לתפקוד השעון הביולוגי. בעור, לעומת זאת, תפקיד המלנין הוא כפיגמנט – צבען: הכהיית העור בתגובה לחשיפה לאור.

פיגמנטציה נוצרת כאשר המלנין מיוצר יתר על המידה. זה קורה בעיקר כתגובה לשינויים הורמונליים, לכן פיגמנטציה אחרי לידה נפוצה במיוחד, וכמוה גם פיגמנטציה בהריון.

הבהרת כתמי פיגמנטציה
הבהרת כתמי פיגמנטציה

הבהרה חשובה: ב-2023 יש דרך להבהיר כתמי פיגמנטציה

אז אחרי שהבנו איך נוצרת פיגמנטציה, יש לנו את המפתח להבין כיצד מתבצעת הבהרת כתמי פיגמנטציה. רוב התכשירים המיועדים להבהרת כתמי פיגמנטציה פועלים בעיקר על האנזים טירוזינאז. האנזים הזה מייצר את המלנין – החומר שמחולל פיגמנטציה. נפרט מעט על החומרים הפעילים בתכשירים אלו.

  • הידרוקינון: הידרוקינון, או ארבוטין שמהווה נגזרת צמחית שלו, הוא חומר פעיל שמעכב את האנזים טירוזינאז. לרוב הוא נמצא בתכשירים בריכוז של 2%. ריכוז גבוה יותר מיועד לכתמים עמוקים של פיגמנטציה. חשוב לדעת – יש להתייעץ עם קוסמטיקאית/רופא עור מוסמכ/ת לפני השימוש בתכשיר.
  • חומצות טבעיות: חומצה אזלאית וחומצה קוג’ית.
  • בוטיל רזורצינול: מעכב עוצמתי של טירוזינאז.

את כל החומרים הפעילים הללו משלבים בתרכובות יחד עם קרם בסיס, קרם לחות, וחומרים נוספים שיודעים כבעלי סגולות להבהרת העור. חומרים אלו כוללים וויטמין C וחומצה סיליצילית, ותורמים את חלקם בתהליך הבהרת כתמי פיגמנטציה.

בנוסף למאמרי המידע המוצגים באתר, אנו ממליצים להתייעץ עם קוסמטיקאית/איש מקצוע בתחום שיתאים את הטיפול הטוב ביותר עבורך.

טיפולים נוספים לפיגמנטציה

נוסף לתכשירים שהזכרנו, ישנם טיפולי פנים שיעילים ביותר לפיגמנטציה. נשים לב שאת חלקם לא ניתן לבצע בהריון ולכן הם מתאימים להבהרת כתמי פיגמנטציה אחרי לידה.

הטיפולים הללו כוללים:

  • פילינג: נבדיל בין פילינג שטחי, שמתבצע ע”י קוסמטיקאית, לפילינג כימי עמוק שמתבצע ע”י רופא עור. פילינג עמוק מתבצע תחת הרדמה מלאה, הוא גורם לכאב מקומי ודורש טיפול במשככי כאבים. זהו תהליך שלעור ייקח שבועות מספר כדי להתאושש ממנו, אולם במצב של פיגמנטציה עמוקה שלא מגיבה לטיפול אחר, הוא יעיל ביותר להבהרת כתמי פיגמנטציה. כמובן שהוא אסור בהריון. פילינג שטחי, לעומת זאת, מותר לפעמים לבצע בהריון, כמובן תוך בחירה בחומרים מתאימים ומותרים.
  • הסרת כתמי פיגמנטציה בפנים בלייזר: טיפולי הלייזר הולכים ונעשים פופולריים בתחום האסתטיקה, כאשר מצבים אסתטיים רבים מטופלים בהצלחה בטכנולוגיות שונות שמשתמשות בקרני לייזר. לרוב כשמדובר בהבהרת כתמי פיגמנטציה יש צורך בכמה טיפולים, אולם הם לא כואבים והיעילות שלהם מוכחת לטווח ארוך, כך ששווה לנסות.

הבהרת כתמי פיגמנטציה: סיכום

אם את מעוניינת בהבהרת כתמי פיגמנטציה, חשוב שתקבלי את כל המידע על כל סוגי הטיפול האפשריים. מגזין פיישל אונליין המקצועי לאסתטיקה ובריאות העור, מביא לך את כל המידע נוסף לטיפים יעילים והמלצות על מומחים בתחום, כך שתוכלי לבחור בטיפול ובנותן הטיפול המתאים לך ביותר.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות