רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום בחינם? השאיר/י פרטים בקליק »»

פיגמנטציה בבית השחי

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר.
חשוב לדעת – התכנים של אתר Facial Online אינם מהווים תחליף לייעוץ של קוסמטיקאית שתספק את המידע הרלוונטי המותאם במיוחד עבורכם.

לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
פיגמנטציה בבית שחי
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

פיגמנטציה בבית שחי: הסיבות, הטיפול והמניעה

פיגמנטציה בבית השחי היא בעיה נפוצה שיכולה להופיע בכל גיל. פיגמנטציה בבית שחי יוצרת כתמים כהים ובלתי אסתטיים שעלולים לפגום במראה ובביטחון העצמי. במאמר זה נבין מהי פיגמנטציה בבית השחי, מה גורם לה להופיע וכיצד ניתן לטפל ולמנוע אותה ביעילות.

כיצד נוצרת פיגמנטציה בבית השחי

פיגמנטציה בבית השחי נוצרת כתוצאה מעודף ייצור של מלנין – הפיגמנט האחראי לצבע העור. גירויים כגון חשיפה לשמש, הורמונים, דלקות וחבלות עלולים לגרום לייצור יתר של מלנין באזור בית השחי.

הפיגמנטציה בבית השחי אינה נובעת מחוסר היגיינה

למרות האמונה הרווחת, פיגמנטציה בבית השחי אינה נגרמת כתוצאה מחוסר היגיינה, אלא בעיקר מגורמים הורמונליים וגנטיים. עם זאת, היגיינה נכונה של האזור חשובה כדי למנוע החמרה של הבעיה.

טיפול בפיגמנטציה בבית השחי

תסמינים של פיגמנטציה בבית השחי

התסמינים העיקריים של פיגמנטציה בבית השחי כוללים הופעה של כתמים כהים או שחורים באזור בית השחי. הכתמים יכולים להופיע כנקודות קטנות או כתמים גדולים יותר עם קצוות בלתי מוגדרים. לעיתים העור באזור מקבל מרקם מחוספס.

מניעת פיגמנטציה בבית השחי

על מנת למנוע הופעה והחמרה של פיגמנטציה בבית השחי, מומלץ לנקוט בכמה אמצעי מניעה:

הגנה מפני קרני שמש ישירות – כדי למנוע הופעה של פיגמנטציה בבית השחי או למנוע החמרה של פיגמנטציה קיימת, חשוב ביותר להגן על האזור מפני קרני השמש. יש להימנע מחשיפה ישירה לשמש באזור הפיגמנטציה ולהשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה SPF 40 ומעלה.

הימנעות מגילוח באזור הרגיש  – אזור בית השחי רגיש מאוד ועלול להיפגע בקלות מגילוח על עור יבש או אגרסיבי. מומלץ להמנע מגילוח מאסיבי ולהשתמש ברחצה במים וסבון נייטרלי. אם יש צורך בהסרת שיער, מוטב לעשות זאת בעזרת קרם או ג’ל מתאים.

שימוש בקרם לחות מטפל לאחר הניקיון – שמירה על ניקיון היא קריטית למניעת זיהומים וגירויים שעלולים לעודד יצור יתר של מלנין. יש לרחוץ את האזור מדי יום במים פושרים וסבון עדין. לאחר הרחצה, מומלץ למרוח קרם לחות המיועד לאזור העדין.

במידה וכבר קיימת פיגמנטציה, ניתן לשקול טיפולים קוסמטיים הכוללים פילינג, לייזר או אור פולסי אינטנסיבי (IPL). טיפולים אלו יכולים להסיר שכבות עור עליונות או לשבור את הפיגמנט לחלקיקים קטנים יותר. יש לקחת בחשבון שייתכן צורך במספר טיפולים על מנת להשיג תוצאות מיטביות, בהתאם לחומרת המקרה.

מומלץ להיוועץ עם קוסמטיקאית מנוסה לגבי האופציה הטובה ביותר עבורכם.

טיפול אצל קוסמטיקאית להסרת פיגמנטציה בבית השחי

אם כבר סובלים מפיגמנטציה בבית השחי, קיימים מספר טיפולים אפשריים במכון קוסמטי:

פילינג כימי או שטחי להסרה של שכבות העור העליונות.

– טיפולי לייזר שונים לפירוק הפיגמנטציה

– טיפולי אור פולסי אינטנסיבי באמצעות מכשירי IPL מתקדמים אשר מתבצעים על ידי קוסמטיקאית מקצועית אשר הוסמכה לביצוע ההליך.

סיכום

פיגמנטציה בבית השחי היא תופעה שכיחה הנובעת מעודף ייצור מלנין. כמה אמצעי מניעה פשוטים יכולים למזער את הסיכוי להופעת הבעיה או להחמרתה. במידה וכבר סובלים מפיגמנטציה בבית השחי, שלל הטיפולים במכון קוסמטי יכולים לסייע בהבהרת האזור ושיפור מראהו.

אולי יעניין אתכם גם: כתמי פיגמנטציה מהשמש | פיגמנטציה בגיל המעבר | פיגמנטציה בחזה בהריון

שאלות ותשובות

כן. על אף שנשים נוטות יותר לפתח פיגמנטציה בבית השחי, גם גברים יכולים לסבול מכך.

במקרים מסוימים כן. אם הפיגמנטציה נגרמה כתוצאה מגורם זמני כגון הריון או שימוש בגלולות, ייתכן שהיא תיעלם לאחר הפסקת הגורם. עם זאת, פעמים רבות הפיגמנטציה נשארת לאורך זמן ומחייבת טיפול.

ההבהרה מתחילה בדרך כלל בין שבוע לשבועיים מתחילת הטיפולים. השפעה מלאה של סדרת טיפולי לייזר ניתן לראות לאחר כ-3-6 חודשים.

קיימים כמה מוצרים משפרי מרקם ומבהירי עור שניתן להשתמש בהם באופן עצמאי בבית לאחר התייעצות עם רופא עור. עם זאת, טיפול מקצועי במכון הוא בדרך כלל יעיל יותר להסרת הפיגמנטציה.

לא, פיגמנטציה בבית השחי אינה נחשבת לגורם סיכון למלנומה או סרטן עור ממאירים אחרים. עם זאת כדאי להתייעץ עם רופא עור לשלילת אבחנה שגויה.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות