רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום בחינם? השאיר/י פרטים בקליק »»

פיגמנטציה מעל השפה העליונה

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר.
חשוב לדעת – התכנים של אתר Facial Online אינם מהווים תחליף לייעוץ של קוסמטיקאית שתספק את המידע הרלוונטי המותאם במיוחד עבורכם.

לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
פיגמנטציה מעל השפה העליונה
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

פיגמנטציה מעל השפה העליונה היא תופעה לא נעימה וסופר נפוצה. אם בעבר חשבו שהדבר היחיד שניתן לעשות הוא פשוט מייק אפ טוב מספיק שיכסה על האזור, היום אנו יודעות שטיפולי פנים חדשניים מסירים ומבהירים את הכתמים הלא נעימים הללו.

פיגמנטציה מהי?

פיגמנטציה היא כהות של חלק מאזורי העור, לכן מגדירים אותה גם ככהות לא אחידה של העור. התכהות אחידה של העור מכונה בדר”כ שיזוף; התכהות לא אחידה- פיגמנטציה. שני תהליכי ההתכהות מתרחשים כתוצאה מפעילותם של תאי המלנוציטים, המצויים בשכבת ביניים בין האפידרמיס והדרמיס. התאים הללו מייצרים חומר כימי רגיש לעור בשם מלנין. זהו הצבען של העור שלנו: כשהוא נחשף לאור השמש הוא מגיב בפעילות שמכהה את עורנו.

אם המלנין מיוצר ברמה עודפת, הפעילות שלו עלולה להשתבש וכך לגרום לכהות לא אחידה. עודף ייצור של מלנין אופייני בעיקר לתגובות הורמונליות, לכן פיגמנטציה אחרי לידה נפוצה במיוחד.

פיגמנטציה מעל השפה העליונה – למה זה כ”כ נפוץ?

תהליך הפיגמנטציה יכול להתבטא בכל אזורי הפנים והגוף, אבל יש אזורים מועדים לפורענות, כמו בתופעות עור רבות אחרות. המקרה הנפוץ ביותר הוא פיגמנטציה מעל השפה העליונה. אזורים נוספים הם מורדות האף וסביב העיניים.

מה אפשר לעשות?

מייד כאשר מופיע כתם פיגמנטציה מגזין פיישל אונליין ממליץ: פני לקוסמטיקאית מוסמכת. רבות מאתנו נוטות לדחות, להתעלם, לחכות שהכתם ייעלם מעצמו – ורק כשזה לא קורה לפנות לטיפול. וחבל! אנו סובלות לשווא בזמן הזה כשכבר יכולנו לטפל בפיגמנטציה, ולהיראות טוב יותר. חשוב לדעת שתהליך הטיפול בפיגמנטציה עשוי לפעמים להיות מעט ממושך. לפעמים התוצאות מגיעות מהר, לפעמים דרושה יותר השקעה. לכן בכל מקרה כדאי לפנות לטיפול בהקדם. יש לא מעט טיפולי פנים לכל בעיית עור וכמובן שגם לפיגמנטציה מוצעים טיפולים רבים – אז במה לבחור?

טיפולים מומלצים לפיגמנטציה מעל השפה העליונה

כאמור, קוסמטיקאיות שונות מציעות דרכי טיפול מגוונות לפיגמנטציה. שתי דרכי טיפול הוכחו כיעילות במיוחד במקרה של פיגמנטציה מעל השפה העליונה:

  1. הבהרת כתמי פיגמנטציה בקרמים – קרמים להבהרת כתמי פיגמנטציה מתמקדים בטיפול באנזים טירוזינאז, האנזים המייצר את המלנין. עיכוב פעולתו של אנזים זה מפחית את ייצור המלנין ומכאן שהוא מטפל בפיגמנטציה. לרוב כדי לעכב את אנזים הטירוזינאז משתמשים בהידרוקינון. לצד החומר הפעיל כוללים הקרמים חומרי לחות וחומרים עם סגולת הבהרה (כמו וויטמין סי).
  2. הסרת כתמי פיגמנטציה בלייזר – בעשורים האחרונים עולם האסתטיקה עבר מהפיכה של ממש הודות לטכנולוגיות הלייזר השונות המאפשרות טיפול במגוון מצבים ובעיות. ביניהן גם פיגמנטציה מעל השפה העליונה: טיפול לייזר מסיר את הכתם או הכתמים ביעילות, ואפילו לא גורם לכאבים!

למה לשים לב במהלך הטיפול בפיגמנטציה מעל השפה העליונה?

כשפונים לקוסמטיקאית לצורך טיפולי פיגמנטציה, (אגב זה נכון גם לטיפולי פנים שונים) חשוב שתשימי לב ותיידעי אותה אם את:

א. בהריון או מתכננת הריון, או אחרי לידה – כאמור שינויים הורמונליים משפיעים על הפיגמנטציה ולכן גם על הטיפול בה

ב. עוברת במקביל טיפול אחר שקשור בעור הפנים, למשל – טיפול אנטיביוטי לדלקת בעור, או אפילו הסרת שיער בפנים (כשמדובר בפיגמנטציה מעל השפה העליונה זה עשוי להיות רלוונטי)

ג. סובלת מאלרגיה, דלקת או מחלת עור כרונית שעשויה להיות מהותית לטיפול

סובלת מפיגמנטציה מעל השפה העליונה? מגזין פיישל אונליין מזמין אותך לפנות עכשיו לקוסמטיקאית מוסמכת שתתאים לך טיפול אישי שנכון לך. אל תחכי שהכתם ייעלם מעצמו, זה לא יקרה.

שאלות ותשובות

פיגמנטציה מעל השפה העליונה היא כתם כהה או אזור כהה שמופיע מעל השפה העליונה. זה נגרם מייצור יתר של החומר המכהה מלנין באזור זה.

האזור מעל השפה העליונה נוטה לפתח פיגמנטציה בגלל החשיפה הרבה לאור השמש באזור זה. גם שינויים הורמונליים כמו בהיריון או אחרי לידה תורמים להיווצרות פיגמנטציה שם.

שתי שיטות טיפול יעילות הן קרמים מבהירי פיגמנטציה שפועלים לעכב ייצור מלנין, וטיפולי לייזר ממוקדים שמסירים את הכתם ביעילות.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות