רוצה להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת עוד היום בחינם? השאיר/י פרטים בקליק »»

פיגמנטציה פוסט טראומתית

שתפו אותנו ב – WhatsApp:

נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין
נכתב ע"י מגזין פיישל אונליין

מגזין פיישל אונליין מספק את המידע השלם על טיפולי פנים, טיפול במגוון בעיות עור נפוצות ועוד. בנוסף במגזין ניתן להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת ללא עלות דרך השארת פרטים באתר.
חשוב לדעת – התכנים של אתר Facial Online אינם מהווים תחליף לייעוץ של קוסמטיקאית שתספק את המידע הרלוונטי המותאם במיוחד עבורכם.

לייעוץ ללא עלות

תוכן עניינים
פיגמנטציה פוסט טראומתית
מבצע מגזין פיישל אונליין

קבעתם תור לקוסמטיקאית דרך מגזין פיישל אונליין? מגיע לכם 15% הנחה על הטיפול הראשון אצל הקוסמטיקאיות של מגזין פיישל אונליין.

השאירו פרטים עוד היום דרך טפסי הצור קשר באתר

על אף שמרביתנו גדלנו על סיפור האגדה של שלגיה ועורה הצח והצחור כשלג, רק מעטים מאיתנו מעיזים לקוות בבגרותנו לעור חלק, אחיד ונטול פגמים לגמרי. ממילא, העור הצחור והעדין, לא בדיוק מסתדר עם האקלים בארץ שלנו, הארץ שנהנית משמש יותר מ-10 חודשים בשנה.

אבל, למרות שוויתרנו על הלובן (מכורח הנסיבות המוכרות), קשה לנו בהרבה יותר לוותר על מראהו האחיד של העור, ולא מעט מאיתנו נאבקים, מידי פעם, בהופעתם של כתמים כהים המפרים את אחידות העור – פיגמנטציה.

לייעוץ עם קוסמטיקאית ללא עלות וללא התחייבות

הופעת הכתמים על העור, לרוב, תתרחש במרכז הפנים שלנו – באזור הסנטר, באזור שמעל לשפה העליונה, באזור המצח, אבל היא יכולה להופיע גם באזורי גוף אחרים (לרוב, אה החשופים לשמש ולחום). הגורם הישיר לפיגמנטציה הוא הפרשת-היתר של מלנין בשכבת העור העליונה. טיפול בפיגמנטציה אצל קוסמטיקאית הוא טיפול מקצועי, המסוגל לטפל בסוגי הפיגמנטציה השונים, ביניהם – פיגמנטציה פוסט טראומתית.

פיגמנטציה פוסט טראומתית – מהי ומה מייחד אותה מסוגי הפיגמנטציה האחרים?

הנטייה להופעת פיגמנטציה (ברמה המצריכה טיפולי פיגמנטציה על ידי אשת מקצוע) היא, לרוב, תורשתית, וכתוצאה מכך, ניתן לראות לעיתים קרובות בני ובנות משפחה מדורות שונים שנאלצים להתמודד עם הופעת הכתמים החומים על עורם. בנוסף, החשיפה המתמשכת לקרני השמש, אף היא, גורמת לכתמי הפיגמנטציה. הרחבה בנושא – הבהרת כתמי פיגמנטציה

הדבר בולט במיוחד באזורים שטופי שמש, בדומה מזרח התיכון, בהם מתגוררים אנשים שגוון עורם הוא בהיר, יחסית.

גם שינוי במאזן ההורמונאלי שבגוף עלול לגרום להופעת התופעה, וכתוצאה מכך, הריונות, גיל המעבר ונטילת תרופות מבוססות-הורמונים (למשל, גלולות למניעת היריון) או גורמים נוספים המשפיעים ויוצרים שינויים ברמות ההורמונים בגוף, אף הם מהווים זרז להופעת כתמי הפיגמנטציה.

אחד מסוגי הפיגמנטציה הנפוצים הוא פיגמנטציה פוסט טראומתית, שבה, הופעת הכתמים מתרחשת לאחר אירוע מזיק (טראומה) שנגרמה לעור.

על אף שהמילה “טראומה” עלולה ליצור רושם של התרחשות אירוע גדול ומרשים, בשל היותו של העור האנושי עדין למדי, די גם בכוויית שמש שמקורה בשיזוף מוגזם, בכווייה שנוצרת עקב נגיעה מקרית בתנור החם, בפילינג עמוק שמבוצע בצורה לא מקצועית או אפילו במריטה פזיזה של שיער בשעווה באזור בו העור עדין – בכדי לגרום לעור להופעת כתמי פיגמנטציה באזור.

פיגמנטציה פוסט טראומתית – הטיפול בפיגמנטציה

גישת טיפולי פנים וגוף בפיגמנטציה נוקטת בגישת הטיפול הדו-עומקי, מכיוון שהיא מתמקדת בפעולה על שתי שכבות העור – האפידרמיס, שכבה העור העליונה, והדרמיס – שכבת העור העמוקה יותר. טיפול בפיגמנטציה נעשה על ידי תכשירים הגורמים והמעודדים את השלת תאי העור שבשכבת העור העליונה והתחדשות שלה.

חומרי ההבהרה המשמשים את הקוסמטיקאית מוחדרים לעומקו של העור, לשכבה שבה נמצאים המנלוציטים – התאים שמייצרים את המלנין המכהה את העור.

פיגמנטציה בעת ההיריון – האם ניתן לטפל בה?

כפי שהזכרנו, שינויים ברמות ההורמונים בגוף עלולים לגרום להופעת כתמי פיגמנטציה, ולכן, נשים הרות רבות מתמודדות בזמן הריונן עם תופעת “מסכת ההיריון” – התכהות סימטרית של עור הפנים, שלרוב, מאפיינת את אזור עצמות הלחיים והמצח, הסנטר והאזור שמעל לשפה העליונה. לרוב, התופעה מאפיינת את הטרימסטר השני או השלישי של ההיריון, אולם כבר מוכרים לנו מקרים שהתופעה הקדימה והופיעה כבר לקראת סוף הטרימסטר הראשון להיריון.

ככלל, מאחר וההיריון נחשב לתקופה יוצאת דופן בחייה של אישה, תקופה בה כל דבר שהיא עושה או חווה עלול להשפיע על העובר שלה, טיפול בפיגמנטציה בזמן הריון, לרוב, אינו מומלץ.

במרבית המקרים, מסיכת ההיריון גם תחלוף מספר חודשים לאחר הלידה, כשההורמונים ישובו ויתאזנו, ולכן, מומלץ להמתין ולא להיחפז לקבלת טיפול. יחד עם זאת, חשוב שלא להחמיר את המצב, וגם בתקופת ההיריון, כמו בכל תקופה אחרת, להקפיד להגן על העור באמצעות כובע רחב שוליים ומריחת קרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה.

לסיכום

כמו סוגי הפיגמנטציה האחרים, גם פיגמנטציה פוסט טראומתית דורשת טיפול מקצועי. לא רק מכיוון שהמדובר בהליך שחשוב שיבוצע בידיים מקצועיות ומנוסות, אלא בעיקר מכיוון שהמדובר בתהליך, שבו, במידה ולא תתנו אמון מלא בתוצאות שאתם מסוגלים להשיג בטיפולה של הקוסמטיקאית המקצועי המטפלת בכם, אתם עלולים להישבר ולהתייאש באמצע. התוצאות, תמיד, מגיעות, צריך רק להיות סבלניים!

שאלות ותשובות

יש מספר גורמים שיכולים להחמיר פיגמנטציה פוסט טראומתית:

  • חשיפה לשמש ללא הגנה מתאימה ולאור UV שמעודדים ייצור מלנין
  • פציעה חוזרת או טראומה נוספת לאותו אזור עור
  • דלקות חוזרות ונשנות בעור
  • שימוש במוצרים מגרים או לא מתאימים לעור הפגוע
  • הזנחת הטיפול באזור הפגוע

משך הטיפול בפיגמנטציה פוסט טראומתית משתנה בהתאם לחומרת הפיגמנטציה. במקרים קלים יותר ניתן לראות שיפור כבר אחרי מספר טיפולים. במקרים קשים יותר הטיפול עשוי להימשך חודשים אחדים עם טיפולים תכופים. המטופל צריך להיות סבלני ולא לצפות לתוצאות מהירות.

מחיר הטיפול בפיגמנטציה משתנה בהתאם לסוג הטיפול, מספר הטיפולים הנדרש והיקף האזור המטופל. ככלל, מחיר טיפול בודד נע בין 350 ל-600 ש”ח. טיפול ממושך יותר עשוי לעלות אלפי שקלים. מומלץ לברר עם הקוסמטיקאית האם הטיפול מתאים לכם מבחינה כלכלית.

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא
נגישות